dijous, 8 d’agost del 2019

Cinquena etapa:De Dole a Machermo



Aquest matí m'he llevat amb el pols accelerat. Ahir a la tarda, quan vam arribar a Dole, vaig sentir una lleugera pressió al cap però de seguida em va passar. Aquesta nit m'he desvetllat vàries vegades i he sentit una mica de molèstia al cap. A l'hora d'esmorzar li comento a en Kamin i de seguida em diu que no pateixi que és normal. Seu al meu costat i em pren el pols. Em diu que estic bé. M’agafa la mà i em fa prendre el seu pols alhora que amb la meva mà esquerre em prenc el meu.Quedo sorpresa. Tenim les mateixes pulsacions. Això em fa estar tranquil·la.

Aquesta nit ha plogut molt. Sentia l'aigua com queia amb força sobre el teulat. Els ulls se'm van tancar mentre imaginava com seria una tempesta aquí dalt. De moment, podem estar molt contentes amb el temps, ens ha respectat moltíssim. En les muntanyes de l’Himalaya, les primeres hores de llum sempre són una sorpresa. Veiem muntanyes que durant la tarda queden tapades pel mal temps, invisibles fins que el sol no s'hi posa al damunt.  



Avui el camí s'ha deixat fer molt fàcilment . Hem pujat 400 metres positius i n'hem baixat 100. Han sigut tres hores de caminar suau per aclimatar-nos a poc a poc. Tot i així, és increïble la sensació de cansament, fins i tot per cordar-me les vambes. Quan estàvem pujant l'últim tram abans d'arribar a Machermo, a 4500 metres els núvols s'han obert i en pogut veure el Cho Oyu un 8.021. Els últims cent metres de baixada han sigut espectaculars, Machermo, és un poblat que està amagat entre muntanyes que s'alcen a 6 i 7 mil metres. Avui dormirem a 4410 i potser la nit serà més fosca. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada